הסיכון לזיהומים קשים ומוות על רקע זיהומי אצל חולי ספחת

מחקר רטרוספקטיבי שפורסם בירחון של האקדמיה האירופאית לדרמטולוגיה ולמחלות מין באוגוסט 2023, מצא כי חולי ספחת נמצאים בסיכון גבוה יותר לזיהומים קשים, כולל זיהומים הגורמים לאשפוז ולתמותה.

המחקר כלל 185,434 חולי ספחת ו-1,112,581 מטופלים בריאים מטאיוואן. חולי הספחת זוהו לפי ההגדרות הרלוונטיות הבינלאומיות למחלה, והושוו לקבוצות אוכלוסייה ללא ספחת, באותם גילים ובאותו מגדר.

התוצאות הראו כי חולי ספחת היו בסיכון גבוה פי 2.1 לזיהומים קשים, בהשוואה למטופלים בריאים. הסיכון היה גבוה עוד יותר אצל חולי ספחת בחומרה בינונית עד קשה, שהיו בסיכון פי 3.4 לזיהומים קשים.

המחקר מצא כי חולי ספחת היו בסיכון מוגבר לזיהומים בדרכי הנשימה, בעור וברקמות הרכות, אלח דם, זיהומים בדרכי השתן, דלקת כבד מסוג B, ודלקת כבד מסוג C.

חשוב לציין כי חולי ספחת הדגימו גם שכיחות גדולה יותר של תמותה מזיהומים בהשוואה לקבוצת הביקורת.

המחברים מציעים כי הרופאים המטפלים בחולי ספחת צריכים להיות מודעים לסיכון המוגבר לזיהומים קשים, ולהתאים את הטיפול במחלה בהתאם למצב המטופל.

המלצות של ד"ר אביגדור סרברניק לרופאים המטפלים בחולי ספחת:

* להיות מודעים לסיכון המוגבר לזיהומים קשים בחולי ספחת.

* לעקוב אחר חולי ספחת באופן קבוע לאיתור סימני זיהום.

* לנקוט באמצעי זהירות כדי להפחית את הסיכון לזיהומים, כגון חיסונים, טיפול אנטיביוטי מניעתי, וטיפול בדלקת כרונית.

לסיכום, ד"ר אביגדור סרברניק מדגיש כי מחקר זה מצביע על כך שחולי ספחת נמצאים בסיכון גבוה יותר לזיהומים קשים, כולל זיהומים הגורמים לאשפוז ולתמותה. הרופאים המטפלים בחולי ספחת צריכים להיות מודעים לסיכון המוגבר זה ולהתאים את הטיפול במחלה בהתאם למצב המטופל.

טיפולים ביולוגיים לפסוריאזיס כרוני